HOME      CONTACTS       SEARCH

Lone         Kristian      Camilla       Fotoalbum      Support & kontakt      Forside

I anledning af mine forældres guldbryllup den 2. april blev hele familien inviteret til Malta fra 29. marts - 5. april 2008

Vores hjemmeside

Tilbage til forsiden af albummet

Rejseholdet

Busturen fra lufthavnen i Liqa til Mellieha Holiday Centre. Araberne har haft en meget stor indflydelse på byggeriet, hvorfor alle huse har flade tage.

Vi ankom til det smukkeste sommervejr (20 grader) fra Danmarks kong Vinter...

Den første morgens solopgang set fra tagterrassen ned mod Mellieha by. Samme udsigt - her er solen bare stået op.

Når vejret tillod det var vi nogle (Kristian, mormor og Lone), der morgenbadede i havet - en rigtig kold fornøjelse !!!

Den første dag tog vi med de lokale busser på marked i Marsaxlokk. De kører sådan ca., som vinden blæser...

....og vi ventede                                                                                           Fiskerbådene er rigtig flot malet.

Busserne er en oplevelse, der er værd at tage med ! Det er alt fra oldgamle til temmelig moderne busser. Chaufførerne ejer selv deres busser

og passer rigtig godt på dem. Her holdepladsen i Valetta.

Os søskende havde besluttet at invitere mine forældre på spisning            Foran receptionen på centret er et bassin med skildpadder.

hver dag. Vi inviterede på den lokale restaurant, hvor en musiker

spillede. Vi fik ham selvfølgelig til at spille lidt "lovesongs" for mine

forældre.

Havnen i Mellieha.                                                                                         Kristian på tagterrassen.

Nogle af os tog en guided tur på en "gedesti" fra centret til Mellieha. På vejen smagte vi på kaktus, som blev brugt som erstatning for kartofler under

2. verdenskrig. Godt, vi ikke boede på Malta den gang ! Udsigten var helt utrolig smuk.

De smalle gader i Mellieha...                                                                          ...og de stejle

Jomfru Marias hemmelige grotte i Mellieha, hvor befolkningen kommer       Kristian blev en smule solskoldet den første dag.

med offergaver, for at få deres "ønsker opfyldt".

"Popeye Village" lidt udenfor Mellieha.                                                           Byen, hvor Skipper Skræk-filmen blev optaget.

Det var lidt for tidligt på sæsonnen til, at badelandet havde åbent. I det hele taget var det en ret kold dag, og vi havde næsten byen for os selv.

Udsigten fra balkonen på brandstationen...                                                 ...og den modsatte vej.

Hver eftermiddag var der "killer dart" i baren på centret. Morfar og Kristian blev inspireret efter den første dag og deltog på 2. dagen. Kristians første

møde med en dartskive. Selvfølgelig blev han finalist til finalen fredag. Mormor fulgte med den sidste dag - og blev også finalist !!! Ved finalen blev

det sjovt nok en dyst mellem mormor og Kristian - sidstnævnte rendte med sejren.

Årsagen til at hele familien var på Malta: mormor og morfars guldbryllup den 2. april. De fik æresport og blev vækket med det morgensang, det vi nu

kunne præstere...

Vi fik os en god sammenbragt morgenmad og sang børnebørnenes selvskrevne sange for dem. Gaver fik de også.

På tur i Mdina - den tavse by. Her er nogle af Tempelriddernes                  En glaspuster i Håndværkerbyen lidt udenfor Mdina.

Skat III's scener optaget.

Der er ikke det store dyreliv på Malta, dog er der en del firben.

Om aftenen den 2. april inviterede mormor og morfar hele familien ud at spise, og Carsten holdt en tale - som den eneste...

Aftenstemnings billeder

Malta har været en del i krig før i tiden. For at de kunne forsvare sig, byggede de nogle tårne, hvor de kunne signalere til hinanden, hvis fjenden kom.

Når man står i ét tårn, kan man få øje på et andet. Og selvfølgelig er der en fantastisk udsigt fra disse tårne. Her over Mellieha.

Det var lidt for diset til, at vi kunne få øje på et andet tårn.

Mellieha Holiday Centre er bygget af en dansk arkitekt. Det falder utrolig godt i ét med naturen og ligger med en rigtig god udsigt over Middelhavet.

Englænderne har også bygget et hotel ud til vandet, og da turen kom til tyskerne, ville de bygge noget, der var mere fantastisk og mere

luksuriøst end alt andet. Hotellet havde kun åbent i 1 måned, så måtte de lukke ned igen pga. nedstyrtningsfare. Undergrunden skred

simpelthen under bygningen. I dag - 20 år efter - står resterne stadig tilbage som et andet Titanic forlis...

Camilla og Frederik

Som en gave til mine forældre havde vi lejet en båd i fire timer, hvor vi sejlede til Comino og Gozo.

Vi fik vist de smukkeste steder af skipperen og hans søn. Her er det nogle huler, hvor piraterne lå på lur, så de kunne stjæle lasten fra de skibe,

der kom fra Afrikas kyst med varer. Vandet er fantastisk klart og meget rent. Skipperen smed noget brød i vandet, og meget hurtigt derefter

kom der en masse flotte fisk og spiste af det.

Vi holdt en badepause på Comino. Det blev dog kun til lidt sopperi...       Den røde bygning i baggrunden er politistationen.

Så ankom vi til Den blå Lagune. Helt fantastisk tyrkisblåt vand !

Sofie var den første i vandet...                                                        ...derefter Camilla og Maria

Heller ikke Kristian ville lade dén chance gå tabt.                                         Vi blev i lagunen og spiste frokost og smagte på skippers egen vin.

Og derefter var der flere, der ville i vandet.                                                 Og turen tilbage til Mellieha.

Endnu et af de tårne, som malteserne byggede som "vagttårn".             Og der blev grillet...

På Mellieha Holiday Centre er der også et hotel for vilde katte. De kommer under dyrlægens lup, bliver vaccinerede, steriliserede, mærkede og

vaskede. De er utrolig kælne men kender også grænsen for deres adfærd, så de er faktisk ikke til gene.

Vi havde to katte, som sov dagen lang foran vores bungalow. Det var lidt svært at tage et billede, for den troede, at det var en dåse kattemad...

Den sidste dag på Malta. Vejret var super, så vi måtte lige have den sidste sol med - nogen foretrak skyggen...

Der blev også tænkt nogle tanker om, hvilke erhverv vi kunne tilbyde, så vi kunne bosætte os på Malta...

Camilla slog tiden ihjel ved at sætte kløerne i benet på mig...Alting har en slutning, og vi måtte pakke sammen for denne gang og fortrække til tagterrassen den sidste time.